28 Ağustos 2007 Salı

Adım Adım Xfce4...

Bugün canım sıkıldı. Ne yapayım ne yapayım derken dedim bir xfce4 kurayım bakalım neymiş, nasılmış. Değişiklik olsun işte. Gayet hoş, sade, hızlı bir masaüstü ile karşılaştım. Şimdi kurulumu ve ekran görüntülerii sizinle paylaşmak istedim...

İlk önce contrip deposunu sistemimize eklememiz gerekiyor. Bunu da konsolda şu komutu vererek yapabiliyoruz:

(Resimleri büyütmek için tıklayınız.)



Eğer depo sistemimizde ekli ise sudo pisi ur komutunu vererek depoyu güncelliyoruz.

Ardından aşağıdaki komutu vererek Xfce4 kurulumuna başlıyoruz. 16 mb dosya çekiyor. Paketlerin bazılarını contrip, bazılarını da pardus 2007.2 caracal caracal deposundan çekiyor.



Pardus ile gelen kdm teması pencere yöneticisi seçim olanağı vermediğinden kdmtheme adlı paketi kuruyoruz.



kcmshell kdmtheme komutu ile çalıştırıyoruz ve gelen ekranda yönetici girişine tıklayıp
yönetici (root) şifremizi yazıyoruz.





Enable KDM Themes önündeki kutucuğu işaretleyip "Çemberler"temasını seçiyoruz ve uygula tuşuna basıyoruz.


Kde'yi yeniden başlattığımızda Xfce4'ün başlaması için gtkrc-2.0 dosyasını taşımamız gerekiyor. Bunu da
konsolda şu komutu vererek yapıyoruz:


Bu işlemi de yaptıktan sonra CTRL+ALT+Backspace (silme tuşu) ile kde'yi yeniden başlatıyoruz
ve karşımıza yeni bir ekran geliyor.



Sol altta Oturum Türü'ne basarak listeden Xfce4'ü seçiyoruz ve şifremizi yazarak giriş yapıyoruz.

Ve işte karşımızda Xfce4...









Kolay gelsin. İyi eğlenceler.

Hiç yorum yok: